Koper 
włoski

Dobry do spożywania bez ograniczeń.

Ciecierzyca pospolita

Dobra do spożywania zarówno dla zdrowych jak i chorych.

Dynia

Dobra do spożywania zarówno dla zdrowych jak i chorych.

Seler

Przysparza dobrych soków, lecz jedynie gotowany. Osoby depresyjne powinny go unikać.

Fasola

Chodzi tu wyłącznie o nasiona fasoli a nie strąki. Całe nasiona fasoli są dobre dla ludzi zdrowych i silnych, mąka fasolowa jest jednakże łatwiej strawna.

Cebula

Tylko gotowana jest dobra. Osoby z chorobą żołądka powinny jej unikać, bez względu na sposób jej przyrządzania.

Sałata ogrodowa

Jest zdrowa tylko wtedy, gdy przed spożyciem długo leży w bejcy (maceracie) z koperkiem, octem i czosnkiem.

Pokrzywa

Gotowane młode łodygi (jako szpinak pokrzywowy) oczyszczają żołądek ze śluzu.

Chrzan

Dobry dla osób silnych i tłustych, gdy jest jadany po przechowaniu go od momentu zbioru przez dni w wilgotnej ziemi. Szkodliwy dla osób chorych i chudych.

Pasternak

Odświeża człowieka, napełnia brzuch, ani nie szkodzi ani nie jest pożyteczny.

Czerwone buraki

,,Burak leży ciężarem na żołądku, można go jednak łatwo strawić. Buraki gotowane są lepsze niż surowe, gdyż wówczas nie dostarczają złych soków. Czerwone buraki należy jadać, by usunąć wrzody (guzy), które utworzyły soki ustrojowe. Chorzy na płuca powinny unikać buraków, gdyż wyczerpują one płuca.”