Dokładnie wyjaśniamy, co oznacza uprawa ekologiczna i jakich środków zdecydowanie nie stosujemy przy uprawach naszego orkiszu
Jako polska, rodzinna firma ORvita od początku dbamy, aby nasze produkty były lekarstwem. Największym dla nas priorytetem jest zachowanie czystości naszych produktów. Od lat wysiewamy ziarno, co do którego mamy niezachwianą pewność, że jest najszlachetniejszą odmianą orkiszu 100% Orberkulmer Rotkorn. Uprawiamy je ekologicznie w sposób odpowiedzialny i świadomy zagrożeń występujących we współczesnym rolnictwie:
Prowadzimy uprawę bez pestycydów, herbicydów, fungicydów, glifosatu czy randapu.
Nie stosujemy środków na skracanie łodyg.
Nie używamy żadnych środków do osuszania ziarna, które zostaje zebrane w odpowiednim czasie i przechowywane w odpowiednich, czystych warunkach.
Od 2021 roku uprawiamy nasze prastare ziarno na naszych certyfikowanych polach ekologicznych a wszystkie orkiszowe produkty ORvita są wytwarzane w 100% z ziarna ekologicznego.
Z ziarna mielimy mąkę w małym, gospodarczym młynie, przebudowanym specjalnie dla nas, aby zniwelować zanieczyszczenie orkiszu innymi zbożami, jak również w naszym młynie żarnowym. Wszystko po to, aby nasza mąka orkiszowa eko była wolna od zanieczyszczenia pszenicą czy innymi ziarnami.
Do mąki nie dodajemy żadnych substancji chemicznych typu:
konserwanty
spulchniacze
stabilizatory i rozjaśniacze (np. ostatnio coraz popularniejsze w przetwórstwie zbożowym związki bromu czy chloru)
środki owadobójcze
Ekologiczna Mąka ORvita jest produktem naturalnym i czystym chemicznie bez żadnych innych dodatków.
Makaron ORvita jest produkowany w sposób naturalny z eko mąki i wody. W przypadku makaronów jajecznych dodajemy jaja ze sprawdzonej hodowli ściółkowej (w formie wysuszonej, aby wyeliminować ewentualne zanieczyszczenia, np. bakterią salmonelli; 2 szt. na 1 kg mąki). Nie używamy żadnych barwników ani innych dodatków chemicznych. W przypadku makaronów „zielonych” wzbogacamy je algami morskimi (chlorellą i spiruliną) z certyfikowanych upraw ekologicznych, monitorując wyniki badań wykluczające obecność metali ciężkich.
Kaszę i płatki wytwarzamy z oczyszczonego, mechanicznie eko ziarna poddając je cięciu lub prasowaniu.
Żaden nasz produkt marki ORvita nie jest poddawany żadnym chemicznym procesom, ani nie zawiera żadnych substancji chemicznych. Główną ideą naszej firmy jest „leczyć, a nie szkodzić". Temu poświęcamy nasze serca, starania i całą energię naszego Zespołu ORvity.
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.